fredag 29 mars 2013

Lchf Kladdkaka!



Nu när det är påsk, tänker jag ialla fall unna mig någon lyxig chokladpralin! :)
Men den här kladdkakan med lättvispad grädde och hallon, kommer bjudas till kaffet. Den är utan kolhydrater, enkel att göra och sötad med sötningsmedel.
Jag kan helt ärligt säga, att ska jag äta något sött, vill jag hellre ha "the real stuff"! ;) Men den här är faktiskt god.

Ingredienser:

200 g mörk choklad 70%
200 g smör
1 dl Stevia strö
1 tsk vaniljpulver
4 ägg
1 msk kakao

Gör så här:

Sätt ugnen på 200°.
Smält smör och choklad på låg värme i en tjockbottnad kastrull. Vispa ägg, stevia, kakao och vaniljpulver fluffigt. Häll ner chokladen i äggsmeten under vispning och fortsätt vispa en stund.
Häll smeten i en form med löstagbar kant, och grädda i 6-7 minuter. Låt kakan kallna i formen. Sikta ev över lite stevia, och servera med lättvispad grädde och hallon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar